GEOGRAFIA KL. 5

GEOGRAFIA - KLASA 5A:

UWAGA!!!

Od dnia 26 października wznawiam publikowanie materiałów z GEOGRAFII dla klasy VA:

geografia klasa 5A - wtorki w godz. 8:00-8:30

Cały czas ,,awaryjną skrzynką kontaktową" nauczyciel (czyli ja) i uczeń (czyli Wy) będzie ten blog. 

W tym miejscu będę przesyłała Wam swoje materiały, które będą potrzebne na poszczególnych lekcjach z geografii.

Proszę sprawdzać po datach, w których będą się odbywały zajęcia.

Pozdrawiam - G. Połetek



------------     ------------   ------------   --------------

Zasady dotyczące organizacji zakończenia roku szkolnego 2019/2020 w PSP nr 3:

zobacz: ZASADY

Temat z dnia 19.06 dla klasy 5B

Temat: Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej.

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji. Dziś próbujemy pracować na TEAMS. W związku z tym przed lekcją zaloguj się na outlooka i wejdź w ,,9 kropek (lewy górny róg)" i otwórz TEAMS.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej
2. Przepisz notatkę o pustyniach do zeszytu:
pobierz: PUSTYNIA GORĄCA
pobierz: PUSTYNIA LODOWA
3. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 127-135. Zwróć uwagę na tabelę dotyczącą różnic i podobieństw między pustyniami gorącymi a lodowymi.
4. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu: ,,Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej". 
5. Z dniem 30.05.2020 r. nie przyjmuję już zaległych prac domowych do sprawdzenia.
Termin wysyłania minął 29.05 do godz. 19:00.

Temat z dnia 15.06 dla klasy 5A.

Temat: Krajobraz śródziemnomorski.

Dziś zapraszam uczniów klasy 5a do pracy samodzielnej. Od godz. 10:00 jestem na radzie w szkole, gdybym nie zdążyła dojechać na godz. 11:00

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Krajobraz śródziemnomorski.
Zwróć uwagę na mapkę w podręczniku (rejony występowania tej strefy) oraz klimatogram (odczytaj średnie najwyższe i najniższe sumy opadów oraz średnie najwyższe i najniższe temperatury).
2. Przepisz notatkę do zeszytu:
pobierz: NOTATKA
3. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 136-141.
4. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu dzisiejszej lekcji.


Temat z dnia 08.06 dla klasy 5A, z dnia 09.06 dla klasy 5C.

Temat: Krajobrazy tajgi i tundry.

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji. Dziś próbujemy pracować na TEAMS. W związku z tym przed lekcją zaloguj się na outlooka i wejdź w ,,9 kropek (lewy górny róg)" i otwórz TEAMS.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Krajobraz tundry i tajgi.
2. Przepisz notatkę o pustyniach do zeszytu:
pobierz: TAJGA
pobierz: TUNDRA
3. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 142-148. Zwróć uwagę na tabelę dotyczącą różnic i podobieństw między tajgą i tundrą (str. 148).
4. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu dzisiejszej lekcji.




Temat z dnia 05.06 dla klasy 5B

Temat: KRAJOBRAZ SAWANNY I STEPU.

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji. Dziś pracujemy na zoom-ie.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Krajobraz sawanny i stepu.
2. Przepisz notatkę o sawannie do zeszytu:
pobierz: Notatka o sawannie 
3. Przepisz notatkę o stepie do zeszytu:
3. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 120-126. Zwróć uwagę na tabelę dotyczącą różnic i podobieństw między sawanną a stepem.  
4. W wolnej chwili obejrzyj i przeczytaj, jakie wazne informacje zamieszczono w rysnotce.
Jeśli masz czas i chęci to proszę przerysuj rysnotkę. A może masz pomysł na rysnotkę własnego autorstwa??? Wyślij swoją pracę do nauczyciela na priv na Massengera. Na pewno zostaniesz oceniony/oceniona za dodatkową aktywność.
4. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu: ,,Krajobraz sawanny i stepu". 


Temat z dnia 01.06 dla klasy 5A, z dnia 02.06 dla klasy 5C.

Temat: Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej.

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji. Dziś próbujemy pracować na TEAMS. W związku z tym przed lekcją zaloguj się na outlooka i wejdź w ,,9 kropek (lewy górny róg)" i otwórz TEAMS.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej
2. Przepisz notatkę o pustyniach do zeszytu:
pobierz: PUSTYNIA GORĄCA
pobierz: PUSTYNIA LODOWA
3. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 127-135. Zwróć uwagę na tabelę dotyczącą różnic i podobieństw między pustyniami gorącymi a lodowymi.
4. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu: ,,Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej". 
5. Z dniem 30.05.2020 r. nie przyjmuję już zaległych prac domowych do sprawdzenia.
Termin wysyłania minął 29.05 do godz. 19:00.

Temat z dnia 29.05 dla klasy 5B

Temat: Warunki życia w strefie lasów liściastych i mieszanych.

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Warunki życia w strefie lasów liściastych i mieszanych.
2. Przepisz notatkę do zeszytu:
pobierz: Notatka z lekcji
3. Pobierz rysnotkę i uzupełnij ją czytając tekst w podręczniku str. 116-119. 
pobierz: RYSNOTKA ,,Lasy liściaste i mieszane"
4. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu: ,,Wilgotne lasy równikowe" i ,,Lasy liściaste i mieszane".

Temat z dnia 25.05 dla klasy 5A, z dnia 26.05 dla klasy 5C.

Temat: KRAJOBRAZ SAWANNY I STEPU.

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji. Dziś próbujemy pracować na TEAMS. W związku z tym przed lekcją zaloguj się na outlooka i wejdź w ,,9 kropek (lewy górny róg)" i otwórz TEAMS.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Krajobraz sawanny i stepu.
2. Przepisz notatkę o sawannie do zeszytu:
pobierz: Notatka o sawannie 
3. Przepisz notatkę o stepie do zeszytu:
pobierz: Notatka o stepie.
3. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 120-126. Zwróć uwagę na tabelę dotyczącą różnic i podobieństw między sawanną a stepem.  
4. W wolnej chwili obejrzyj i przeczytaj, jakie wazne informacje zamieszczono w rysnotce.
pobierz: RYSNOTKA SAWANNA I STEP. 
Jeśli masz czas i chęci to proszę przerysuj rysnotkę. A może masz pomysł na rysnotkę własnego autorstwa??? Wyślij swoją pracę do nauczyciela na priv na Massengera. Na pewno zostaniesz oceniony/oceniona za dodatkową aktywność.
4. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu: ,,Krajobraz sawanny i stepu". 



Temat z dnia 22.05 dla klasy 5B.

Temat: W WILGOTNYM LESIE RÓWNIKOWYM

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: W wilgotnym lesie równikowym.
2. Wspólnie z nauczycielem obejrzyj prezentację do lekcji.
pobierz: prezentacja ,,W wilgotnym lesie równikowym"
3. Wykonaj notatkę do zeszytu - rysnotkę (na kartce z bloku rysunkowego format A4, kredkami, starannie wklej rysnotkę do zeszytu).
pobierz: rysnotka ,,W wilgotnym lesie równikowym".
4. Przeczytaj temat w podręczniku.


Temat z dnia 18.05 dla klasy 5A, z dnia 19.05 dla klasy 5C.

Temat: Warunki życia w strefie lasów liściastych i mieszanych.

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Warunki życia w strefie lasów liściastych i mieszanych.
2. Przepisz notatkę do zeszytu:
pobierz: Notatka z lekcji
3. Pobierz rysnotkę i uzupełnij ją czytając tekst w podręczniku str. 116-119. 
pobierz: RYSNOTKA ,,Lasy liściaste i mieszane"
4. Uzupełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu: ,,Wilgotne lasy równikowe" i ,,Lasy liściaste i mieszane". 


Temat z dnia 11.05 dla klasy 5A, z dnia 12.05 dla klasy 5C, z dnia 15.05 dla klasy 5B.

Temat: SPRAWDZAMY NASZĄ WIEDZĘ Z DZIAŁU III i IV.

Witam Was! Za chwilę rozpoczniecie rozwiązywanie testu. Składa się on z 30 pytań typu: jednokrotna odpowiedź, wielokrotna odpowiedź, prawda/fałsz. Twoim zadaniem będzie uważne przeczytanie polecenia i wskazanie prawidłowej odpowiedzi/lub prawidłowych odpowiedzi poprzez kliknięcie kropki po lewej stronie.
Na rozwiązanie testu masz 35 minut.
W razie jakichkolwiek problemów technicznych związanych z testem pisz natychmiast do mnie na Massengera. Ja czekam z drugiej strony na Twoje wyniki.
Pamiętaj o podaniu imienia i nazwiska na początku, nie wpisujemy nicków/pseudonimów i.t.p.
Trzymam mocno kciuki!!! Powodzenia!!! Do dzieła!!

Pobierz: TEST
 

Temat z dnia 04.05 dla klasy 5A, z dnia 05.05 dla klasy 5C oraz z dnia 22.05 dla klasy 5B.

Temat: W WILGOTNYM LESIE RÓWNIKOWYM

Dziś zapraszam na e-lekcję, proszę być w gotowości 5 min. przed rozpoczęciem lekcji.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: W wilgotnym lesie równikowym.
2. Wspólnie z nauczycielem obejrzyj prezentację do lekcji.
pobierz: prezentacja ,,W wilgotnym lesie równikowym"
3. Wykonaj notatkę do zeszytu - rysnotkę (na kartce z bloku rysunkowego format A4, kredkami, starannie wklej rysnotkę do zeszytu).
pobierz: rysnotka ,,W wilgotnym lesie równikowym".
4. Przeczytaj temat w podręczniku.

Temat z dnia 27.04 dla klasy 5A, z dnia 28.04 dla klasy 5C oraz z dnia 08.05 dla klasy 5B.

Temat: STREFY KLIMATYCZNE I STREFY KRAJOBRAZOWE NA KULI ZIEMSKIEJ.

Dziś nie ma e-lekcji, pracujecie samodzielnie zgodnie z poniższą instrukcją.

Samodzielna praca ucznia:
1. Zapisz temat do zeszytu: Strefy klimatyczne i krajobrazowe na kuli ziemskiej.
2. Obejrzyj film: Strefy klimatyczne i krajobrazowe na Ziemi
Wykonaj notatkę do zeszytu, którą proponuje lektor.
3. Zastanów się przez jakie strefy klimatyczne i krajobrazowe wędrowali Staś i Nel (przypomnij sobie film ,,W pustyni i w puszczy", który prosiłam obejrzeć na początku naszego pobytu w domu na kwarantannie. 

UWAGA!!! Na weekend majowy nie zadaję pracy domowej, nie będzie również testu mimo, że kończymy cały dział. Odpoczywajcie w weekend!!! Grażyna Połetek



Temat z dnia 20.04 dla klasy 5A, z dnia 21.04 dla klasy 5C, z dnia 24.04 dla klasy 5B

do pobrania: KLIMAT - jak powstają klimatogramy? (dziś zaczynamy od klimatu, czyli od slajdu nr 20).

Samodzielna praca ucznia:
1. Na podstawie prezentacji ,,POGODA A KLIMAT" dokończ notatkę w zeszycie przedmiotowym - od slajdu nr 20.
2. Wykonaj polecenia nauczyciela.
3. Utrwal temat w podręczniku. 
4. Wykonaj ćwiczenie ze slajdu nr 27 - prześlij prywatnie do nauczyciela.
5. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu ,,Pogoda i klimat" - te, które jesteś w stanie wykonać samodzielnie. Zrób zdjęcie stron wykonanych ćwiczeń i prześlij prywatnie do nauczyciela.
 


Temat z dnia 06..04 dla klasy 5A, z dnia 07.04 dla klasy 5C, z dnia 17.04 dla klasy 5B

do pobrania: POGODA A KLIMAT 

Samodzielna praca ucznia:
1. Na podstawie prezentacji ,,POGODA A KLIMAT" dokończ notatkę w zeszycie przedmiotowym.
2. Przeczytaj temat w podręczniku. 
 
Temat z dnia 30.03 dla klasy 5A, z dnia 31.03 dla klasy 5C, z dnia 03.04 dla klasy 5B

do pobrania: UTRWALAMY NASZĄ WIEDZĘ O PIĘTRACH ROŚLINNYCH W TATRACH.

Nasza pierwsza praca z materiałem z epodeczniki.pl 
pobierz: PIĘTRA ROŚLINNE W TATRACH  

pobierz: PYTANIA DLA UCZNIA do rozwiązania 

Temat z dnia 23.03 dla klasy 5A, z dnia 24.03 dla klasy 5C, z dnia 27.03 dla klasy 5B

do pobrania: KONTYNENTY I OCEANY NA KULI ZIEMSKIEJ


1. Przepisz notatkę do zeszytu.
2. Naucz się wskazywać oceany i kontynenty na mapie świata (podręcznik lub atlas geograficzny).
3. Wykonaj wybrane ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń - te, które jesteś w stanie wykonać samodzielnie na podstawie notatek w zeszycie i treści z podręcznika.

Temat z dnia 16.03 dla klasy 5A, z dnia 17.03 dla klasy 5C, z dnia 20.03 dla klasy 5B

do pobrania: GLOBUS MODELEM ZIEMI

W wolnej chwili proszę obejrzeć filmy dla dzieci o podróżach dookoła świata - oczywiście dla dzieci chętnych.

Amerigo Vespucci

James Cook

Krzysztof Kolumb

do pobrania: PODRÓŻE DOOKOŁA ŚWIATA.
                     FILM ,,Wielkie odkrycia geograficzne"

Praca domowa:
1. Obejrzyj film i na jego podstawie wypisz w zeszycie przedmiotowym skutki wielkich odkryć geograficznych.
Przepisz je w Wordzie lub w wiadomości na dzienniku Vulkan i prześlij do mnie (pamiętaj o podpisaniu imieniem i nazwiskiem swojej pracy).

2. Wykonaj wybrane ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu lekcji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz